КОМПРОМАТ.UA | Автомобільні права за чесні гроші?
КОМПРОМАТ.UA
началопоискконтакт

RSS | Блогеры | О нас


СТАТЬЯ
Автомобільні права за чесні гроші?

Фото: Андрей Ломакин  ut.net.ua

Автомобільні права за чесні гроші?

09 августа 2008
  автор: Ліза Хворс  



0
 
Українські дороги кращими не стають, але це не заважає автомобілістам, яких стає більше з кожним днем. Навіть стрімкий політ цін на паливо не зупиняє українців у бажанні сісти за кермо.

Український водій — це особа за кермом з посвідченням, отриманим в умовах плідної співпраці з працівниками ДАІ. А що це таке — поки не спробуєш, не дізнаєшся. Щоб зекономити нерви шановної читацької аудиторії — якщо ви тільки збираєтесь отримати водійські права, або розрадити — якщо вже з цим зіткнулись, розповідаємо, як це зробити максимально чесно і без зайвих витрат.

Офіційно навчання в автошколі, разом з витратами на бензин та оформлення документів, коштує від двох до двох з половиною тисяч гривень. Сюди має входити теоретичний курс з розглядом типових на нетипових ситуацій на дорогах, десять занять з інструктором — кожне по півтори години, та складання внутрішнього іспиту. Після цього автошкола з усіма документами має відвести вас до ДАІ на іспит.

В моєму випадку після сплати повної суми за навчання, довелося доплачувати за подорожчання бензину. Теоретичний курс являв собою колективне читання брошури, яка продавалася в автошколі за чотири гривні.

Упевнившись, що наш лектор вміє читати, а окремі шмати вже встиг зазубрити напам'ять, я все ж таки намагалася не пропускати заняття — група у складі майже сімдесяти чоловік сумлінно приходила майже у повному складі.

Але окрім читання нічого так і не почула. Читання було схоже на диктант — інструктор з теорії грав інтонаціями та робив паузи, чекаючи, поки дяді і тьоті, що бігли з роботи на курси, під його диктовку запишуть речення, прочитані з книжки, яку вони мали змогу в той же час і читати.

Все це трошки нагадувало масовий психоз, єдиним виправданням якому могла бути лише ностальгія за шкільними роками. Процес цього "навчання" розбавила тьотя, яка принесла бинти та впевнено дала мені один рулончик з пропозицією накласти пов'язку сусіду на стопу та гомілку.

Поки мій мозок долав несподіванку, сусід спитав чи не "вісімка" це бува. На що жіночка усміхнено закивала головою, продовжуючи запрошувати нас в центр аудиторії. Обізнаний сусід розшнуровував кросівок, щоб дати мені та бинту свою ногу для експерименту, а я напружено викликала із пам'яті спогади про такий шкільний предмет як МСП — медично-санітарна підготовка дівчат.

Зрештою, здоровий глузд та кмітливість перемогли, і вся група на чолі з задоволеною жінкою дивилася, як я методично псую нещасний рулончик, а "поранений" намагався вирішити тим часом власне болюче питання — в нього, виявляється нещодавно трапилася травма коліна.

Але за планом в нас було вивчення пращевидного перев'язування, яке не мало відношення до коліна, то ж сусід похромав за парту без очікуваних порад.

Всі з надією чекали внутрішнього іспиту, але пройшов він мляво — щоправда, наші тести перевірили та запропонували складати ще і ще у зручний час кожен день — доки не здамо. Бо з сімдесяти склала лише одна людина.

Але оскільки перевіряти оце "ще і ще" нікому не хотілося, внутрішній всім поставили автоматом. В цей час кожен зустрічався зі своїм інструктором та їздив на тому автомобілі, який встиг обрати на першому занятті.

Кількість тих, хто хоче отримати водія, щороку зростає. Колаж взято з сайту автошколи "КАРАТ" 

Хто не встиг — їздив на тому, що залишилось. Кому було краще — це ще питання, бо обирали машини по назвах, про стан ніхто не підозрював.

Окрім кондиціонера в моїй машині не працювало багато чого. Включно з ременем безпеки.

На моє зауваження, що треба ж пристібатися, інструктор відреагував, що, звичайно, треба. І коли я буду їздити на своїй машині, то вона — він чув про цю модель — не заведеться, поки я не пристебнусь, так що даремно я хвилююсь.

Перший хабар мені запропонували дати в передостанній день подання документів у ДАІ — про те, що він передостанній, було оголошено безпосередньо в той день. Після довгих пояснень, як мені складно буде в неприймальний день отримати довідку в ЖЕУ, а потім отримати дозвіл на складання іспиту, інструктор з теорії назвав дуже скромну суму — тисяча гривень і я можу спокійно відпочивати.

Звичайно, він не знав, що поруч в моїй сумці на підвіконні лежить диктофон. І я не збиралася цього йому казати — адже чистота експерименту могла постраждати. Я пообіцяла йому подумати і пішла.

Я дійсно подумала — наступний день в ЖЕУ був приймальний. Отримання дозволу зайняло не більше десяти хвилин — рівно стільки, скільки треба було для того, щоб переглянути мої документи.

Другий хабар "запропонував мені йому запропонувати" — саме в такому формулюванні — інструктор з водіння. Відбувалося це в такому порядку. Напередодні державного іспиту я випадково дізналася, що протягом практичної частини іспиту треба буде демонструвати майстерність у таких прийомах, про які інструктор мені жодного разу не нагадував.

Речі то були нескладні, але зробити це без тренувань неможливо: в'їхати задом в ворота, гараж, зробити розворот в три прийоми, заїхати за потреби на естакаду та розпочати рух вгору з ручника.

Моя знайома їздила зі своїм інструктором то по дочку, то по молоко — звісно, по дочку інструктора і по йому необхідне молоко. То ж, до останнього дня я вважала свого інструктора людиною порядною. Вислухавши мої здивування, інструктор непорушно спитав, невже я не зможу в'їхати в гараж.

І вже потім, після того, як я мовчки одне за одним спробувала всі необхідні віражі, спитав, скільки я хочу йому запропонувати за підстрахування "щоб все було добре". Не дочекавшись відповіді, він назвав сімсот п'ятдесят. І поспішно додав, що це не доларів.

Після цієї ремарки, я пообіцяла йому подумати — і дійсно подумала, хоча і абсолютно на іншу тему.

Біля кабінету, де проходив державний іспит, інструктор з теорії роздав документи майже всім, хто прийшов його складати. Залишилося декілька людей. Ми подивилися один на одного і засміялися. Лише ми не "підстрахувалися". Але не допустити нас до складання іспиту через непогоду давати хабар було б занадто ризиковано. І згодом, ми знайшли свої папірці і всі разом зайшли на іспит.

Іспит я склала — так і не давши хабарів, а більшість членів нашої групи марно витратили гроші на "страховку". Так що, якщо вам будуть казати, що без хабарів отримати права водія категорії "В" в Києві неможливо, не вірте. А от якщо вас будуть запевняти, що в будь-якій автошколі вас навчать водити автомобіль... Теж не вірте. Хоча спробувати можна — а раптом пощастить.

P.S. Записано під час навчання в одній з центральних автошкіл міста Києва

источник: life.pravda.com.ua




Ваше мнение:

Ваше имя *
Ваш e-mail
Ваше сообщение * Сообщения, содержащие оскорбления, ругательства и нецензурные выражения, будут удаляться без предупреждения.



Поля, отмеченные (*), обязательны к заполнению
Код на картинке *


НОВОСТИ
Специалисты Государственной аудиторской службы во время ревизии Бородянского поселкового совета выявили нарушения на 19,8 млн грн при использовании средств, выделенных на восстановление поселка.
У Києві спалахнув новий гучний будівельний скандал, пов’язаний із забудовником — у Подільському районі ЖК “Рибальський”, який мають здати у четвертому кварталі 2023-го, може стати черговим недобудом.
С февраля по июль 2023 года Турция импортировала около 160 600 тонн угля из оккупированных частей Донецкой и Луганской областей. Общая сумма составляет $14,3 млн.
С начала 2023 г. госпредприятие “Мультимедийная платформа иновещания Украины” заключило соглашений на 360 миллионов гривен: в июле были обнародованы заказы на 217 млн грн, а после отставки Александра Ткаченко с должности министра культуры в августе-сентябре заключили договоров еще на 139 млн грн
Командир 2 штурмового батальйону 3 ОШБр Дмитро Кухарчук заяв, що окрім звільнення Ганни Маляр з посади заступника міністра оборони має бути і кримінальна відповідальність.
Попри важкий фінансовий стан операторів систем розподілу всі вони здійснюють як підготовчі роботи до осінньо-зимового періоду, так і відновлювані роботи — там, де мережі були пошкоджені обстрілами.
Минувшей ночью военная разведка СБУ с помощью дронов-камикадзе атаковала военные самолеты россиян на Курском аэродроме.
Бывший генпрокурор Украины снова обвинил Байдена и его сына в коррупции
Міністр юстиції Денис Малюська і Центральна Колегія міністерства прийняли рішення щодо корпоративних прав власності на ТОВ "Укрбуд Девелопмент"
Сегодня, 4 февраля, боец ​​Нацгвардии Артемий Рябчук, подозреваемый по делу о расстреле военнослужащих в Днепре, отказался от всех показаний, которые ранее давал правоохранителям.
Сегодня, 4 февраля, судьи Высшего антикоррупционного суда Виктор Маслов, Леся Федорак, Игорь Строгий огласили приговор по делу судьи Славянского горрайонного суда Донецкой области Игоря Минаева в получении взятки.






Загрузка...


Погода, Новости, загрузка...
 
© Информационный проект "Компромат.UA", 2007-2009. Все права защищены.
При использовании материалов ссылка на "Компромат.UA" обязательна.
Created by: © "Компания дизайн и интернет решений AB Design",
Powered by: © "Admin CMS", 2007-2009.
Разработано компанией
AB Design 2007