КОМПРОМАТ.UA | Відповідь міністру
КОМПРОМАТ.UA
началопоискконтакт

RSS | Блогеры | О нас


СТАТЬЯ
Відповідь міністру

Андрей Вадатурский 

Відповідь міністру

14 марта 2017
  автор: Андрій ВАДАТУРСЬКИЙ  



0
 

На жаль, міністр Омелян не зробив висновків із справедливих зауважень щодо своєї недостатньої кваліфікації. Замість того, аби наполегливо зайнятися навчанням, він намагається повчати інших, не гребуючи при цьому аргументами сумнівної якості. Отже, доведеться витратити ще трохи часу для того, щоб роз’яснити людині, яка відповідає за внутрішній водний транспорт, деякі важливі речі. Бо ж ціна цього питання надзвичайно висока: збереження галузі та національного виробника. Однак, почнемо із загальних речей…

Про коаліцію та підтримку



Прошу затямити, пане міністре, що Ви — представник виконавчої, а не законодавчої влади. Ви — призначенець, а не обранець. Це ми — народні депутати Вас призначаємо на посаду, і нам вирішувати — чи підтримувати те, що Ви пропонуєте. Тому на майбутнє, не застосовуйте у листуванні з народними депутатами благоглупості, до яких Ви докотилися минулого разу: "Я готовий дискутувати з Вами, як з представником бізнесу, але в рамках коаліції я розраховую на підтримку законодавчих ініціатив Міністерства".

І ще раз нагадую. Нещодавно фракція партії "Блок Петра Порошенка" направляла до уряду свої запитання, зокрема щодо недолугих законопроектів з внутрішнього водного транспорту (далі — ВВТ) №2712, 2713 (2713-д), 2475а, 2476а.

Основні питання були чіткі:

1) Чи не загрожує безконтрольний доступ суден з іноземним прапором національній безпеці?

2) Як ці законопроекти відповідають планам розвитку вітчизняного (тобто українського, а не офшорних зон) судноплавства та суднобудування?

3) Чи не суперечать вони процесам децентралізації?

На що ми отримали відповідь в дусі "річковий транспорт — це…". На Вашій "відповіді" вона знову дубльована і знову без конкретики!

Чому так? Тому що чіткі відповіді викривають хибну суть цих законопроектів. Між тим, під час проведення АТО безконтрольний запуск іноземних кораблів — це серйозна загроза нацбезпеці. Тоді як, відміна мита та дозвіл на каботаж іноземним суднам — остаточно покладе вітчизняне суднобудування. А створення монополіста — Адміністрації річкових водних шляхів, яка буде збирати гроші з усієї України, — суперечить децентралізації.

Про мету та мотивацію

Я готовий розжувати Вам свою мотивацію. Як народного депутата України, мене було обрано за мажоритарною системою по виборчому округу №130 Миколаївської області. Балотуючись до парламенту, я ні від кого не приховував, що з "Нібулону". Навпаки запропонував свій досвід, і люди довірили мені представляти їх, вони мене обрали. Саме перед жителями цього округу я звітую. Тому їх думка, їх майбутнє мене турбує найбільше.

Доводжу до Вашого відома, що на "Нібулоні" сьогодні працює понад 6 тисяч наших співвітчизників, з них 700 — на суднобудівному заводі, де їхніми руками за останні декілька років було збудовано понад 40 суден! Таких досягнень не має у жодної української компанії. Уявіть лише: близько 9 тисяч миколаївців перебувають у черзі на працевлаштування на суднобудівному заводі товариства, втомившись від поневірянь по корабельнях світу…

Якщо ж прийняти запропоновану редакцію законопроектів про ВВТ, то будівництво флоту стане нерентабельним, і, в тому числі, ці 700 людей банально втратять роботу, а 9 тисяч — надію на її отримання. Отже, перепрошую, що відстоюю інтереси українців, а не іноземного бізнесу.

Наша мета, як і мета будь-якого патріота, підняти судноплавство саме під Прапором України. Це забезпечить розвиток економіки в цілому, гарантуватиме для кваліфікованих фахівців можливість працевлаштування в рідних краях. Ми за чесну та вільну конкуренцію. Але наголошуємо, що максимальну підтримку від держави має отримати саме український виробник!

Зміни, за які ми ратуємо, будуть вигідні для всієї галузі. Адже, дивлячись на безпорадність профільних міністерств ми разом з фахівцями протягом восьми років переймали досвід Євросоюзу, США, Білорусії. Зрештою, робили те, чим повинні були займатися державні службовці, і запропонували альтернативу. Це — світовий досвід, яким пропонується скористатись замість того, щоб проводити шкідливі для економіки країни експерименти.

Я переконаний, що зараз для України вкрай важливо використати найкращий досвід ЄС і звільнити судновласників від сплати акцизного податку на моторне паливо, що споживається суднами, які перевозять вантажі і пасажирів внутрішніми водними шляхами. Це реально стане поштовхом до підвищення привабливості річкових перевезень.

Допускати іноземний флот до українських річок чи не допускати — питання вочевидь риторичне. Сьогодні Україна не має ані інфраструктури річкового транспорту, ані глибин.

Пане міністре, Ви й досі маніпулюєте поняттями державні та приватні інтереси. Від Вашої позиції так і тхне порочним твердженням: держава — це я, чиновник. Саме тому Ви не чуєте бізнес, що працює на розбудову держави і на користь суспільству. І саме тому Вас не дуже цікавить, чи допоможуть вищезгадані законопроекти створити робочі місця та залучити інвестиції. Вас цікавлять лише так звані "фінансові потоки"…

Гасла замість фактів

На перший погляд, весь Ваш текст напханий гарними й начебто зрозумілими реченнями, але якщо розібратися: в ньому лише протиріччя і гасла, фактів — нуль.

Наприклад: "Очікується, що обсяг перевезень річковим транспортом збільшиться у найближчі 3 роки з 5 до 15 млн. тон".

Без обґрунтувань, взагалі без розуміння, як працюють інвестиції. Невже вам невідомо, що від прийняття першого рішення до здачі об’єктів іноземними компаніями проходить більше ніж три роки?!

Далі: "У зв’язку з чим може виникнути суттєвий дефіцит річкового флоту і це буде стримуючим фактором для розвитку річкового транспорту".

Тобто через три роки. А що ми за цей час нездатні взагалі нічого побудувати?! За умови державної підтримки 9 українських заводів за рік можуть побудувати від 50 до 75 суден, які здатні перевозити по 3 тисячі тон. І цей новостворений флот тільки за один рік збільшить обсяг перевезення на 2,5-3 мільйони тон вантажів. Про який тоді дефіцит може йти мова через п’ять років?! Не говорячи вже про забезпечення роботою сотень тисяч людей.

І ще: "Він містить новації, які націлені на суттєве спрощення умов ведення бізнесу на річці, а також зменшення витрат судновласників".

Не спрощує. Проект запроваджує тотальну централізацію, коли повноваження органів місцевого самоврядування у сфері ВВТ повністю нівелюються. Зокрема вони будуть позбавлені права відведення земельних ділянок під розвиток існуючих і будівництво нових об′єктів ВВТ, розвитку воднотранспортної інфраструктури тощо. Натомість бігати тепер доведеться напряму до Міністерства інфраструктури, яке буде особисто надавати погодження на проекти будівництва причалів (пристаней), операційних акваторій причалу (причалів) та підхідних каналів.

Щодо зменшення витрат для перевізників, то наразі суднами під українським прапором сплачується до бюджетів всіх рівнів та до державних підприємств-монополістів (АМПУ, Держгідрографія, Укрводшлях) близько 1,71 долара на тонні. А враховуючи Ваші вислови про встановлення річкового збору на рівні 1 дол/т (хоча Ви казали 1-1,5 дол/т) вантажу, витрати судновласників зростуть до 2,57 долара. Тобто мова йде про подорожчання на понад 50%!

І це називається зменшенням витрат судновласників (перевізників)? Такими змінами Ви особисто підписуєтеся під збільшенням витрат, а відповідно й під збільшенням ціни для людей на зерно (хліб), будівельні матеріали, вироби з металу та ін.

А ось, судновласники суден під іноземним прапором, за підрахунками ТОВ "Гермес-Трейдинг", дійсно, сплачуватимуть державі з кожної тони перевезеного вантажу аж на 2,6 долара менше.

Отже, законопроект спрямований на підтримку виключно офшорного бізнесу з суднами під іноземним прапором.

Ви пишете: "Проект Закону скасовує низку платежів, зборів та дозвільних документів".

Не скасовує, а замінює. Не вводьте в оману людей, бо пропонується замінити п’ять портових зборів (корабельний, адміністративний, канальний, маяковий, якірний), плату за шлюзування та плату за розведення мостів на один — Річковий збір. Це окозамилювання, а не революція.

Хіба ж сьогодні в Україні важко знайти кошти, користуючись вже існуючими джерелами фінансування водної транспортної інфраструктури? Наприклад, АМПУ з її мільярдними залишками на банківських рахунках хіба не в змозі профінансувати утримання річкової інфраструктури? Ні? Ну тоді напевно і її клон — АРВШ, який Ви хочете створити, навряд чи знайде необхідні ресурси. Невже тоді буде потрібно приймати окремий закон для перерозподілу коштів між двома державними підприємствами при Мінінфраструктури?

А може, пане міністре, Вам достатньо видати наказ, яким внести відповідні зміни до наказу від 27.05.2013 №316 "Про портові збори", передбачивши можливість використання канального та корабельного зборів на утримання внутрішніх водних шляхів, і тоді все стане на свої місця?

До всього Ви пропонуєте набратися іноземних кредитів на поліпшення річкової інфраструктури, при тому що Україна може зробити це власними силами. В Держбюджеті є джерело, достатнє для розвитку річки, це — акцизний податок з моторного (суднового) палива, що використовується підприємствами річкової та морської галузей (більше 165 млн. грн. на рік). Обсягів вказаного збору в повній мірі достатньо на відновлення внутрішніх водних шляхів без залучення кредитів та запровадження нових обов’язкових платежів для їх покриття.

"Всі ці новації мають зробити внутрішні водні шляхи конкурентними на ринку вантажоперевезень".

Конкурентним з ким? З дорогою? З залізницею? Ми ж пропонуємо зробити їх настільки конкурентним, щоб компенсувати витрату часу, тому що це найдовший спосіб перевезень.

Нарешті: "А переміщення 1 млн. тон вантажів з доріг на річку, дозволить зекономити державі тільки на експлуатаційному утриманні доріг майже 1 млрд. грн.


1  |  2  |   




Ваше мнение:

Ваше имя *
Ваш e-mail
Ваше сообщение * Сообщения, содержащие оскорбления, ругательства и нецензурные выражения, будут удаляться без предупреждения.



Поля, отмеченные (*), обязательны к заполнению
Код на картинке *


НОВОСТИ
За даними декларацій, далеко не всі високопосадовці підтримують українську банківську систему. Польща, США, Австрія, Росія — географія фінансових інтересів доволі широка. Найбільші статки українських чиновників на іноземних рахунках зібрали експерти "Народного НАЗК".
В селе Кучаков Бориспольского района Киевской области заасфальтировали тупиковую улицу, на которой живет дочь председателя сельсовета Николая Дженджебира и киевский судья.
Частные нотариусы в сговоре с чиновниками управления земресурсов в Обуховском районе вывели в частную собственность 108 гектаров земли в Козине стоимостью 700 млн гривен.
Главный свидетель убийства российского оппозиционера Бориса Немцова, украинская модель Анна Дурицкая купила четыре квартиры в Киеве.
Замминиcтра юcтиции Севостьянова лоббирует в НАПК cкандального чиновника из Нацагентcтва по Евро-2012
Журналисты обнаружили юридическую компанию, которая оказывает лоббистские услуги премьер-министру Украины
Руководитель Департамента платежных систем Национального банка Украины требовал $35 тыс. за регистрацию в Нацбанке платежной системы "Платисервис"
Когда в резиденции беглого Януковича нашли золотой батон, возникло несколько версий по поводу авторства этой пошлости
Экспертизу оценили в 25 тыс. гривен.






Загрузка...


Погода, Новости, загрузка...
 
© Информационный проект "Компромат.UA", 2007-2009. Все права защищены.
При использовании материалов ссылка на "Компромат.UA" обязательна.
Created by: © "Компания дизайн и интернет решений AB Design",
Powered by: © "Admin CMS", 2007-2009.
Разработано компанией
AB Design 2007
Loading...